fredag 14 november 2008

NR 1 SAMTID

Denna veckas post har tema samtid. Den innehåller en konkret utmaning, som i sig inte är speciellt kreativ men en instrument för att kunna vara det. Den andra utmaningen är mer fritolkad, släpp loss, ös på, spräng gränser och framför allt ha kul!

{SAMTIDETT} Häng med ordentligt i nyhetssverige i veckan och gör DN:s test på fredag.

{SAMTIDTVÅ} Välj ut en av nyheterna från veckan som gått, en som verkligen engagerar dig, och skapa något utfrån det. Vi är alla olika och har olika kreativa processer och uttrycksätt. Vad eller hur du gör spelar ingen roll. Men en förutsättning för att kunna kreera är kunskap. Vad du än väljer se till att du har på ordentligt på fötterna innan du sätter igång.

Och så en viktig sak ta av dig prestationshatten! Det viktiga är inte att det blir ett resultat utan att du sätter igång en tankeprocess. Om du vill dela med dig av erfarenheter eller alster gör det på din blogg och länka i ett inlägg.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger på! Det känns jätteroligt och spännande med din "skaparklubb".

Villeosagamamman sa...

OJ, det här ämnet var lite över mitt huvud. Jag blir mobbad av närmaste bekantskapskretsen för att jag ALDRIG hänger med på vad som händer i världen/Sverige. Jag får se om jag tar en uppryckning och insuper lite kunskap i ämnet i veckan.

Monica sa...

En som verkligen engagerar mig. Hm... Som vädret? :-) Ska se vad jag kan klura ut om detta.

Toini sa...

Ska göra ett försök! Har länge försökt skapa utan prestationsångest. Det här blir jättebra övning!

Cajsa sa...

Oj vad klurigt. Och annorlunda! Spännande. Får se vad det blir, OM det blir nåt. Men ska försöka :)

AL sa...

Det belv en smygstart eftersom jag inte är så i farten just nu.

http://uppdragfamilj.blogspot.com/2008/11/dns-samtidstest.html

Monica sa...

Här är mitt bidrag:

http://monnahs.blogspot.com/2008/11/kreera-mera-no-1-samtid.html

Marita sa...

Mitt kreativa bidrag...
http://mitassida.blogspot.com/2008/11/samtidtv.html

Anonym sa...

Färdig!
http://ueberserioest.blogspot.com/2008/11/kreera-mera-samtid.html